Friday, January 13, 2012

За новата година едно ново начало или можем ли да си доставим" Наслада"...

Нова година,ново начало и един нов вид публикации от мен JХаресвам добре поднесената храна,която първо да напълни очите ,а после и небцето.Харесвам добре подредената маса,изискания сет и красиви чаши,задължителните свещи и разбира се добрата компания,бохем съм по природа и винаги съм залагала на храната най-вече като изкуство,обичам да готвя ,обичам да лигавя обонянията на половинката ми и вече от доста време наблюдавам доста Foodblogers и сериозно залитам и в тази посока...
Искаше ми се началото на този вид публикации да не е мое и съм много щастлива ,че една вълшебница с много фантазия и преливаща любов,се съгласи да ми гостува и нека ви поканя да се  насладите с нас...
Изключително ми е приятно да ви запозная с Катето:
Катето списва Наслада с Катерина и там винаги е топло,уютно,вкусно и красиво,но ще я оставя тя сама да ви разкаже за себе си...
Аз съм Екатерина- една жена на 42, бурно преминаваща през живота, силна, независима и борбена.
Като едно дете на "социализъма" съм работила много неща, но от 12 години се занимавам с фризьорство и грим.
Обичам работата си и моите клиенти, които за тези 12  години са неотлъчно до мен, не само професионално, но и като приятели.
Преди време претърпях голяма загуба-изгубих майка си, която беше невероятен човек.Почина млада на 60, много неочаквано за мен,което промени живота ми из основи.От нея ми останаха много рецепти, но една от тях, беше за погача, на едно хвърчащо листче, което сложих на хладилника с магнитче.
Точно тази рецепта беше моето вдъхновение.Започнах с нея, след което открих сайта "Гответе с мен" и всички невероятни жени представящи абсолютно точни рецепти.
Аз съм много обичана и щастлива жена и предполагам, че това ми състояние се пренася и в храната.Изпитвам огромно удоволствие от готвенето и още по-голямо от насладата, която доставям на моя мъж с разнообразните ястия и хубавото им поднасяне.
Това не означава обаче, че всеки ден вечеряме на свещи,изискани ястия.Обичам да похапвам дюнер, или китайско,парче пица на крак:)
Идеята за блога дойде от моите близки и приятелки.Всеки ден,като се чуя или видя с някой ме пита какво ще готвя днес.Отделно от това сестра ми и племенника ми,който много обича да готви непрекъснато ме питат как да направят нещо.
Така създадох блога си и вече не е нужно да пиша рецепти на ръка, а и вдъхнових много приятелки,които си мислеха, че не могат да готвят, да преоткрият себе си в кулинарията.
Името дойде от реакциите на приятелите ни, които всеки път ми казват, че гостуването им в къщи е наслада за тях.
Другото ми хоби е шофирането.Там съм по-добра от кулинарията.Имам чувството,че във вените ми тече гориво, а не кръв:)
Обичам всичко красиво ( в моите очи естествено).Затова съм много непостоянна и шарена във вкусовете си.Блога ми се променя непрекъснато, защото непрекъснато харесвам различни стилове.
По същия начин съм с музиката, книгите и филмите.
Иска ми се да мога всичко- така и открих вас картичкофуриите, на които се възхищавам истински.
В крайна сметка искам да кажа, че най-голямото ми вдъхновение е моя мъж.Той е по-запален за моя блог от мен.
Възхищава се на всичко,което правя,подкрепя ме и само тича насам-натам в подкрепа на следващата ми идея.
Спокойно мога да го направя съавтор на блога.
Нямам мото,което да ме води в живота, но това,което съм и движещата сила в живота ми е Любовта.
Момичета, обичайте и не пропускайте да го показвате и казвате на всички около вас,творете красота от сърце и бъдете щастливи!
Сега ще ви представя една семпла и проста рецепта с идеално допълващи се вкусове.
Голямата ми мечта и желание е да съм жива и здрава, да стана баба и да се радвам на внуци.
И освен това искам да кажа, че уважавам и ценя труда и времето на всички момичетата, които се занимавате с ръчно направени неща.
Знам,какво време, средства и творчески, и естетически умения влагате в това.моите коментари, под вашите работи са чисто емоционален и уважителен изказ на това,което виждам, но не мога  да ги коментирам като изработка,защото не съм на ясно с техниките и средствата,които използвате.
А ето и рецептата,която Катето приготви специално за вас:

Продукти 
1 кутийка рикота                     
2яйца
75 гр. пармиджано
олио
индийско орехче,сол, пипер

за салатата:

Маслини-зелени и черни с костилка
чесън
настъргана портокалова кора
магданоз
сушена чушка ( сладка или люта според вкуса)
настъргана портокалова кора
зехтин
Приготяне

Сложете рикотата в купа, добавете жълтъците и ситно настърганото пармиджано,посолете сложете щипка индийско орехче и поръсете с пипер,какъвто обичате(в моя случай кайенски).Разбъркайте хубаво.Избийте белтъците до мек сняг и добавете към сместа.Разбъркайте внимателно до пълното им поемане.
Сложете в гюведже или във формички намазани с малко олио.Печете в предварително загрята на 180C фурна окло 20-25 минути.

При салатата,количествата са по вкус.
Счукайте маслините на дъска с  чукче, така ще извадите костилката и маслините ще си пуснат сока.Разкъсайте ги,извадете костилката и ги поставете в купа
Добавете ситно счукания чесън,печена и стрита суха чушка,ситно нарязан магданоз и портокаловите стърготини.Разбъркайте хубаво.

Сложете в чиния от печената рикота и маслиновата салата и полейте с малко зехтин.

Насладете се с чаша вино в ръка  на вкусната храна , в компанията на мен и Ивето на гости в нейния вълшебен блог!


Послушайте Катето,изключителна наслада е...Консумирайте в компанията на любими хора или просто изненадайте себе и си доставете удоволствие.
За мен бе истинско удоволствие ,ще се радвам ако и на вас ви е харесал моя гост!
Желаем ви един прекрасен уикенд !

15 comments:

  1. Иве, благодаря ти, че ни запознаваш с нови творци, които се занимават и с неща различни от картичкоправенето. Готвенето е изкуство, което аз не владея особено много, но пък това ни най-малко не ми пречи да се наслаждавам на хубавата храна. :)Много интересна гостенка. Желая ти много успехи, Катерина!

    ReplyDelete
  2. Ах, как хубаво ме изненадахте вие двечките! Истинска наслада със сутрешното кафе (днес се успахме всичките и го пия по-късно)! Иве, страхотна идея да ни представиш Катето! Попадайки в нейния блог, човек и току-що да се е нахранил, няма как да не му се прияде някоя от нейните вкусотийки, които тя представя по невероятен начин! Катенце, а за коментарите, които оставяш под нашите публикации въобще не се притеснявай, защото е изключително приятно, когато някоя от нас прочете подобен чувствен и емоционален коментар! Действат ни зареждащо, защото така можем да разберем как въздействат нашите творения на хора, които нямат представа от техники и други подобни в картичкоправенето!
    Благодаря, момичета! Изключително много ме заредихте и сега с по-малка доза досада отивам да се приготвям, за да платя някои належащи сметки! Целувки и на двете ви!

    ReplyDelete
  3. Благодаря ти за хубавата изненада, Иве! Много ми беше приятно на посетя блога на Катерина. Чудесен е, даже много ме изкуши и сега си търся нещо да се пробвам :). Мерси, Катерина!

    ReplyDelete
  4. Иве, насладата е пълна! Чаровната ти гостенка ме плени и изкуши, а ми предстои купона на малчо и ще се отбия да почерпя вдъхновение за това изкуство - готвенето, което много уважавам!
    Благодаря и с усмивка пожелавам на двете Ви прекрасен 13-ти ден!

    ReplyDelete
  5. Страхотни сте!Иве това е толкова приятно изненадващо!Вярвам ,че интера ти в тази посока ще ни предостави възможност да преоткрием и самите себе си!А за гостенката какво да кажа страхотна чаровниза!Успехи и на двете!

    ReplyDelete
  6. Благодаря ви момичета!
    Благодаря и на теб Иве!
    Радвам се, че тепознавам!
    Прегръдки и целувки*)

    ReplyDelete
  7. Иве, прекрасен гост си имаш! Една от любимките ми е :) Много ми беше интересно да прочета целият пост! Поздрави и хубава вечер!

    ReplyDelete
  8. Кате където и да отидеш носиш позитивизъм ,красота,топлина и вкус,поздравления мила
    Ива току що открих блога ти и ще го разгледам с удоволствие
    прегръдки и един страхотен ден Ви желая
    честит празник на именниците

    ReplyDelete
  9. Иве, вече мога да пиша коментари и при теб.

    ReplyDelete
  10. Особено ми е приятно да открия за себе си и разгледам това прекрасно място - благодаря ви момичета!
    Ива, с удоволствие се включвам към твоите последователи.
    Кате, с интерес прочетох повече за теб, а насладите ти разглеждам всеки ден, като ти желая здраве и сбъдване на твоите мечти.
    Сърдечни поздрави за двете ви,
    вдъхновение и усмихнат ден, Диана

    ReplyDelete
  11. За мен е удоволствие, че открих още едно прекрасно местенце! Поздравления за избора на гост! Катето е невероятна! Чудесно гостуване, много интересно и аз му се наслаждавам с удоволствие! Хубав четвъртък от мен и на двете!

    ReplyDelete
  12. Привет, Иве! С удоволствие разгледах блога ти, правиш страхотни неща, адмирации! Гостенката ти е невероятен човек - страхотен кулинар и естет, блога и е едно от любимите ми местенца за отбиване! Поздравявам ви и двете! Хубав ден!

    ReplyDelete
  13. Иве,чудесен избор на гост от средите на футблогърите!Катето притежава много ярък стил и определено има за какво да се отбива човек при нея-дали само ще разглежда,ще почерпи идея,или ще релаксира четейки написаното в нейната компания,едно е сигурно,че ще си тръгне от там ,зареден с много позитивизъм!А това е много ценно!
    Кате,представянето ти е както винаги запомнящо се,всичко е много свежо,вкусно,цветно и в този зимен ден направо контрастира с багри,супер!
    Много съм благодарна на Ив,че те е поканила и че ти открехна широко вратата за себе си и ни сподели толкова много неща,които до сега не знаех,въпреки,че сме много близки!

    И на двете най-сърдечни поздрави и прегръдки!
    Роси

    ReplyDelete
  14. Момичета,благодаря ви за коментарите,наистина идеята ми беше да разчупя малко нашето крафтърско ежедневие,а Катето е толкова сърдечна,цветна и впечатляваща,че това си беше моя начин да и благодаря за всички приятни моменти,които ми е доставила :)

    ReplyDelete
  15. Катето е невероятна и сега отривам още повече за нея!
    Невероятен кулинар и естет!
    Ненапразно и професионално е свързана с красотата!
    Чудесно местенце е блога И, а благодарение на нея откривам и този блог!
    С удоволствие ще надниква и тук!
    Прегръдки и за двете!

    ReplyDelete